Monday, February 28, 2011

Handcraft Fair

Handwerk beurs.
Gisteren zijn mijn beste vriendin en ik naar de handwerk beurs geweest. Helaas zijn wij tijdens de beurs en de workshops vergeten foto's te maken, zo gingen we op in de hoeveelheid aan stands, leuke dingen en workshops en alles wat er te zien was. Maar ik heb thuis wel een paar foto's gemaakt waar je kan zien wat we zoal hebben gedaan.

Handcraft Fair.
Yesterday my best friend and I went to the handcraft fair. Unfortunately during the workshops and the fair we forgot to take pictures, we totally went up in the amount of stands, fun and workshops and everything that we saw. Back at home I took a few pictures where you can see what we've done.



Op de Hoooked stand, was een behulpzame vrouw die mij liet zien hoe je moet haken, Tunisch haken. Het garen die ze maken is gemaakt van stof die ze gebruiken in de kleding-industrie en het is een afvalproduct, ze recyclen het tricot (t-shirt stof) om garen van te maken, kijk maar op Hoooked.com voor meer info. Maar wat Geesje (de vrouw in de stand) deed zag er zo leuk uit om te doen, dat ik het garen en de naalden, een normale haaknaald en een Tunische haaknaald heb gekocht. Ik probeerde het zondag avond thuis uit en dit is het resultaat, het is het nog niet zo mooi, regelmatig en recht, maar de basis kan ik nu.


 At the Hoooked stand, there was a very helpful woman that showed me how to Tunisian Crochet. The yarn they make is made of fabric they use in the clothes industry it's a waste product so they recycle the fabric to make yarn of it, you can look at Hoooked.com But what Geesje (the woman in the stand) did looked so appealing to me that I bought the yarn and the needles, a normal crochet needle and a Tunisian crochet needle. I tried it at home Sunday evening and this is how it turned out, it is still not beautiful and straight, but the basic I know now. 




Ik heb ook een workshop wol verven gedaan met kleurstof uit Australië, het is een natuurlijke, niet giftige kleurstof, waar ik gek op ben. Ze hadden een aantal kleuren, maar moest je om je eigen kleuren maken met een paar basiskleuren. Ik heb gekozen voor een paar paarse en roze tinten. Dit is het resultaat, en voor een beginner (dit was de eerste keer dat ik dit deed) is het echt heel mooi geworden. Mijn zoontje Daniël mocht meehelpen om de wol thuis nog een paar keer te wassen en te drogen, waar bij de workshop geen tijd voor was. Nu moet ik het alleen nog spinnen op een spintol. Hopelijk krijg ik daar ook een goed resultaat mee.


I did a workshop wool dyeing with dye from Australia, it's nature, non toxic dye, which i love very much, they had some colors but you needed to make your own color range with a few basic colors, I made a color range in the purple and pink style. This is the result, and for a beginner (this was the first time I did this) it turned out to be lovely. My son Daniël helped me at home to wash the wool a few times and dry it, because at the workshop there was no time for it. Now I only need to spindle spinning it. Hope for a good result also.


En voor mijn verjaardag nog kreeg ik een workshop spintol spinnen van mijn beste vriendin Linda, en samen hebben we veel lol gehad om met gekaarde wol toch een paar garen te maken. We hebben met een zelfgemaakte spintol (gemaakt van 2 cd's een lampenfitting en een houten stokje) gesponnen en getwijnd. En we hebben nog wat wol mee naar huis gekregen om te oefenen. Bedankt Linda voor dit heerlijke cadeau, ik vond het geweldig om dit samen met jou te doen!


And for my birthday as a present I got a workshop spindle spinning from my best friend Linda, and together we had a lot of fun doing it. With carded wool we actually made yarn. We made with a homemade spindle spun (made from 2 cd's a lamp holder and a wooden) yarn and twisted the yarn. And we got some wool also to take home to practice. Thanks Linda for this wonderful gift, I loved to do this with you!  


No comments:

Post a Comment

♥ Thank you for your comment ♥

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...